Nietypowa lekcja biologii

Przeprowadzenie sekcji narządów na lekcjach biologii w klasach 3c, 3d, 3e i 2b było dla uczniów doświadczeniem, które przyniosło im wiele korzyści:

1. Lepsze zrozumienie anatomii, w tym również człowieka – uczniowie mogli zobaczyć narządy, dotknąć ich, co pomogło lepiej zrozumieć ich budowę i funkcje.

2. Nauka przez doświadczenie – możliwość bezpośredniego badania narządów była bardziej angażująca i emocjonująca niż nauka wyłącznie z podręczników i prezentacji.

3. Rozwój umiejętności praktycznych – precyzja i ostrożność przy używaniu narzędzi sekcyjnych rozwijały zdolności manualne oraz umiejętność uważnej obserwacji.

Do sekcji wykorzystano narządy daniela zwyczajnego (Dama dama): elementy układu oddechowego – krtań, tchawicę, płuca oraz serce. Było to możliwe dzięki współpracy z panem Hubertem Miszczukiem, tatą Bernarda z klasy 4.

Nauczycielka biologii: Jolanta Kuchler