EMPATYCZNA KOMUNIKACJA

Czwartego listopada w naszej szkole mieliśmy przyjemność gościć Panią Izabelę Borkowską, edukatorkę, trenerkę umiejętności psychospołecznych, certyfikowaną konsultantkę FRIS® Style Myślenia, która w ramach #Roku Relacji przeprowadziła warsztat z empatycznej komunikacji. Spotkanie zorganizowała nauczycielka języka polskiego Pani Katarzyna Lipska.

Uczniowie i uczennice z trzech klas wzięli udział w zajęciach rozwijających kompetencje społeczne i komunikacyjne: „Dobra rozmowa rozpoczyna się i kończy uważnym słuchaniem. Fundamentem uważnego słuchania jest empatia.”

A oto kilka słów od uczestników i uczestniczek:
Wiktoria: „Warsztaty, w których byłam uczestnikiem, pomogły mi w dostrzeżeniu tego,  jakie błędy popełniam w komunikacji i dlaczego niektóre moje zachowania są błędnie odbierane. Również dzięki różnym ćwiczeniom, które miałam za zadanie wykonać, uświadomiłam sobie, ile jeszcze muszę ćwiczyć umiejętności empatycznej komunikacji.”
Karina: „Na warsztatach dowiedziałam się, że nie każdy potrzebuje zaoferowania pomocy, wystarczy aby przy tej osobie być i ją wspierać. Warto zwracać uwagę na to, w jakiej sytuacji ktoś jest i nie naciskać.”

Roksana: „Z warsztatów o komunikacji wyniosłam wiedzę,  jak dobrze pomagać innym ludziom i jak dobrze ich pocieszać oraz wspierać . Przekonałam się, jak komunikacja jest ważna w naszym życiu i jak dobrze ją wykorzystywać”.
Ola: „Warsztaty bardzo się podobały. Poszerzyłam swoją wiedzę o empatycznej komunikacji oraz nauczyłam się, że czasami mniej znaczy więcej „.