Szkolny Geograficzny Konkurs: „Światowe, europejskie i polskie działania na rzecz klimatu w aspekcie COP 29”

08 stycznia 2025 r. w XXXIX LO zostały ogłoszone wyniki Szkolnego Geograficznego Konkursu: „Światowe, europejskie i polskie działania na rzecz klimatu w aspekcie COP 29”

Uczniowie klas I-III przygotowali wyjątkowo bogate merytorycznie i technicznie prezentacje multimedialne;

Laureatami konkursu zostali:

I miejsce – Maksymilian Janczewski- 2C

II miejsce – Antoni Hernik -1B

III miejsce – Oliwia Kowalska -1C

Wyłonione przez Jury 3 najlepsze merytorycznie i technicznie prace są prezentowane społeczności szkolnej na telebimie przy pokoju nauczycielskim.

Przeprowadzenie konkursu i zaprezentowanie prac na forum szkoły ma na celu zwrócenie uwagi i przybliżenie wiedzy o aktualnych wydarzeniach i inicjatywach: globalnych, europejskich oraz krajowych podejmowanych na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu na Ziemi.

Uczniowie zapoznali się z porozumieniami jakie wypracowano podczas COP 29, jak i poprzedzającymi je wydarzeniami: Konwencją w sprawie zmian klimatu z 2015 roku, Protokołem z Kioto, Porozumieniem Paryskim, Zielonym Ładem jak i innymi działaniami Unijnymi.

 Uczestnicy konkursu w swoich podsumowaniach i przemyśleniach zwrócili szczególną uwagę na działania Polski – wykorzystanie polskich technologii w ochronie klimatu, które zostały przedstawione w Baku podczas COP 29, ale także na rolę edukacji w ochronie klimatu. Podkreślali, że „ochrona klimatu to wyzwanie, które wymaga świadomego działania zarówno jednostek, jak i całych społeczeństw. Codzienne wybory, takie jak oszczędzanie energii, ograniczanie odpadów czy korzystanie z ekologicznych rozwiązań, mogą mieć znaczący wpływ. Kluczowa jest również współpraca międzynarodowa, która pozwala na skuteczne przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. Tylko wspólnym wysiłkiem możemy zapewnić lepsze warunki życia dla przyszłych pokoleń”